Suplementy na odchudzanie – jakie wybrać?

Wiele osób z nadwagą lub otyłością zastanawia się, jakie wybrać suplementy na odchudzanie. Chociaż nigdy nie zastąpią one diety czy dobrego treningu to są bardzo popularne na rynku. W tym artykule dowiecie się czym się kierować przy wyborze suplementów na odchudzanie oraz jak je dopasować do swojego stylu życia.

Jakie suplementy na odchudzanie wybrać?

Na rynku mamy dostępnych wiele rodzajów suplementów na odchudzanie. Każdy z nich jest odpowiedzialny za co innego.

Wyróżniamy takie suplementy jak:

  • Hamujące łaknienie. Jeden z najpopularniejszych tabletek odchudzających to tabletki hamujące łaknienie. Przeznaczone głównie dla osób, które nie mogą powstrzymać się od jedzenia i ciągle mają ochotę na więcej. W ich skład wchodzą włókna roślinne absorbujące wodę i pęczniejące w żołądku. Przyjmuję się je zazwyczaj na chwilę przed posiłkiem. Osoba, która zażywa takie tabletki po zjedzeniu m.in. obiadu, czuję się najedzona i ma mniejszy apetyt. Osoba, która regularnie bierze suplementy hamujące łaknienie, wyzbędzie się potrzeby dojadania między posiłkami.
  • Zmniejszające wchłanianie tłuszczu. Suplementy zmniejszające wchłanianie tłuszczu są popularne wśród osób, które niekoniecznie przestrzegają zasad dobrego odżywania się. Takie tabletki świetnie absorbują wodę i sprawiają, że tłuszcz jest zatrzymywany już w przewodzie pokarmowymi i wydalany wraz ze stolcem.
  • Przyśpieszające spalanie tłuszczów. Doskonała opcja dla osób, które regularnie trenują i są w ruchu. Suplementy przyśpieszające spalanie tłuszczów w połączeniu z regularnymi treningami przyczyniają się do szybkiej utraty na wadze. Najpopularniejsze tabletki tego typu na rynku to: AcaiBerry, L-karnityna, Redusan Fiber, Redusan Mineral, Super Fat Burner, Bio-Chrom.

Jakich tabletek na odchudzanie unikać?

Należy unikać przede wszystkim tabletek na odchudzanie o nieznanym pochodzeniu. Dużo takich tabletek ma bardzo podejrzany skład i choć są popularne, to mogą mieć negatywny skutek na zdrowie. Wiele takich preparatów używanych jest przez osoby, które chcą schudnąć za wszelką cenę i są zdesperowane. Takie osoby często dają się łatwo zmanipulować i ufają we wszystkie informacje, które są zawarte w opisie takich tabletek. Warto przed wyborem suplementów poradzić się swojego lekarza lub dietetyka, a jeśli takowego nie mamy, należy zasięgnąć opinii m.in. internautów. W sieci jest wiele stron, forów internetowych czy grup na Facebooku, w których znajdą się osoby, które znają się na temacie i mogą pomóc. W internecie działa też wielu dietetyków online, którzy polecą i dostosują suplementy do naszych potrzeb.

Jedzenie zdjęcie utworzone przez whatwolf - pl.freepik.com

Czy wiesz, które suplementy na odchudzanie są naprawdę skuteczne?

Powoli nadchodzi cieplejsza pora roku, a wraz z nią sezon plażowy. To ten czas, kiedy wiele osób decyduje się na podjęcie regularnej aktywności fizycznej albo stosowanie rygorystycznych diet, aby zrzucić zbędne kilogramy. Czasami jednak ćwiczenia i dieta, pomimo starań nie przynoszą wymarzonych efektów. Wtedy warto sięgnąć po sprawdzone suplementy diety. Suplementy na odchudzanie to bardzo obszerna grupa substancji. Te najbardziej znane to:

  • chrom,
  • l-karnityna,
  • kofeina

Chrom – kontroluj stężenie cukru we krwi

Wspomaga on proces redukcji masy ciała poprzez obniżenie apetytu na słodycze, kontrolę poziomu glukozy we krwi i ułatwienie transportu glukozy do komórek ciała. Współtworzy także niezbędne enzymy trawienne. Regularne stosowanie chromu zmniejsza także ryzyko wystąpienia chorób serca i układu krwionośnego.

L-karnityna – spal zbędny tłuszcz

Główną funkcją l-karnityny jest przyspieszenie transportu kwasów tłuszczowych do mitochondriów. Dzięki temu nie tylko szybciej spalamy zbędny balast, ale także wzmacniamy zjawisko termogenezy. Dzięki temu, że l-karnityna służy, jako źródło energii oszczędzające glikogen, możemy wykonać bardziej intensywny wysiłek. Warunkiem skuteczności l-karnityny jest jej regularne przyjmowanie przez czas przynajmniej kilku tygodni.

Kofeina – siła natury

Często niedoceniana kofeina, którą odnajdziemy zarówno w codziennej kawie, jak i w formie kapsułek wykazuje silne działanie pobudzające. Spożycie kofeiny przed ćwiczeniami nie tylko znacząco opóźni wystąpienie uczucia zmęczenia, ale także pozwoli na wykonanie bardziej efektywnej, intensywniejszej pracy. Dzięki tej substancji wzmocnimy także efekt termogeniczny. Spożycie kofeiny przynosi najlepsze efekty, kiedy łączymy ją z regularnym wysiłkiem fizycznym.

Stosowanie suplementów wymaga regularności i cierpliwości

Przede wszystkim, wszystkie suplementy diety należy przyjmować regularnie i w dawkach zalecanych przez producenta. Stosowanie kilkudniowych kuracji, nawet jeżeli gwałtownie zwiększymy dawkę substancji może przynieść całkowicie odmienny efekt. Mało tego, możemy nabawić się wtedy problemów żołądkowych albo kłopotów z ciśnieniem krwi.

Jeżeli mamy wątpliwości co do tego kiedy i jak przyjmować dany suplement, skonsultujmy tę kwestię z lekarzem. Unikajmy także za wszelką cenę kupowanie suplementów niewiadomego pochodzenia. Nigdy nie wiemy, jakie substancje się w nich znajdują. Regulacja masy ciała to długotrwały proces, ale jeżeli wykażemy cierpliwość, stosowanie suplementów może przynieść doskonałe rezultaty.

Jedzenie zdjęcie utworzone przez whatwolf - pl.freepik.com

Charakterystyka suplementów diety

Czym są suplementy diety?

Suplementy na odchudzanie są w rzeczywistości środkami spożywczymi (https://www.bee.pl/9300-suplementy-na-odchudzanie). Ich celem jest uzupełnienie normalnej diety oraz działanie odchudzające. Stanowią one skoncentrowane źródło składników mineralnych, witamin oraz innych substancji, które wykazują efekt odżywczy. Suplementy możemy kupić w postaci kapsułek, tabletek, płynów czy też proszków. Stosowanie suplementów może się przyczynić do utraty nadmiernych kilogramów oraz do poprawy naszego zdrowia.

Suplementy wspierające odchudzanie

Półki w aptekach oraz supermarketach są pełne właśnie suplementów diety. Wiele z nich ma wszelkie właściwości, które wspomagają odchudzanie. W niektórych przypadkach tylko w ten sposób są promowane. Co musimy o tego rodzaju produktach wiedzieć?

Na pewno istnieją główne cztery typy suplementów na odchudzanie. Pierwszy z nich to środki, które hamują apetyt. Typ ten jest produkowany na bazie substancji roślinnych czynnych oraz ekstraktów z owoców i alg. Możemy tutaj między innymi wyróżnić: cytrynę, jabłko, guma huar, huma karava oraz morszczyn. Większość wymienionych składników ma pęczniejące właściwości. Dzięki temu zajmują one miejsce w naszym żołądku i wywołują poczucie sytości. Jednak suplementów tego rodzaju nie wolno nam nadużywać ze względu na biegunki oraz wzdęcia.

Kolejny typ suplementów to typowe spalacze tłuszczu. Ta grupa suplementów zawiera kofeinę oraz guaranę. Ich zadaniem jest zmniejszanie wchłaniania się tłuszczów. Produkty te nie spalają już istniejącej tkanki tłuszczowej. Takowe suplementy stosowane powinny być w ramach programu, który przewiduje znacznie zwiększoną fizyczną aktywność oraz odżywianie na odpowiednim poziomie.

Przedostatnim typem suplementów są suplementy oczyszczającą. Opierają się one na bazie roślin moczopędnych. Nie powinniśmy ich zbyt dużo stosować, ponieważ się przyczyniają do utraty naprawdę sporej ilości wody z organizmu o nie działają w żaden sposób na już istniejącą tkankę tłuszczową.

Ostatni typ suplementów to preparaty na płaski brzuch. Suplementy te działają na wzdęcia. Zawierają w swoim składzie błonnik oraz składniki organiczne i mineralne, które pozwalają się tego uczucia pozbyć. W przeciwieństwie do opinii powszechnej suplementy te nie działają na tkankę tłuszczową, która znajduje się w obrębie brzuch.

Suplementom diety, które wspomagają odchudzanie towarzyszy zawsze wyjaśniające zalecenie, które mówi o połączeniu zażywania suplementów z dietą odchudzającą oraz z aktywnością fizyczną.

Jedzenie zdjęcie utworzone przez whatwolf - pl.freepik.com