Czy wiesz, które suplementy na odchudzanie są naprawdę skuteczne?

Powoli nadchodzi cieplejsza pora roku, a wraz z nią sezon plażowy. To ten czas, kiedy wiele osób decyduje się na podjęcie regularnej aktywności fizycznej albo stosowanie rygorystycznych diet, aby zrzucić zbędne kilogramy. Czasami jednak ćwiczenia i dieta, pomimo starań nie przynoszą wymarzonych efektów. Wtedy warto sięgnąć po sprawdzone suplementy diety. Suplementy na odchudzanie to bardzo obszerna grupa substancji. Te najbardziej znane to:

  • chrom,
  • l-karnityna,
  • kofeina

Chrom – kontroluj stężenie cukru we krwi

Wspomaga on proces redukcji masy ciała poprzez obniżenie apetytu na słodycze, kontrolę poziomu glukozy we krwi i ułatwienie transportu glukozy do komórek ciała. Współtworzy także niezbędne enzymy trawienne. Regularne stosowanie chromu zmniejsza także ryzyko wystąpienia chorób serca i układu krwionośnego.

L-karnityna – spal zbędny tłuszcz

Główną funkcją l-karnityny jest przyspieszenie transportu kwasów tłuszczowych do mitochondriów. Dzięki temu nie tylko szybciej spalamy zbędny balast, ale także wzmacniamy zjawisko termogenezy. Dzięki temu, że l-karnityna służy, jako źródło energii oszczędzające glikogen, możemy wykonać bardziej intensywny wysiłek. Warunkiem skuteczności l-karnityny jest jej regularne przyjmowanie przez czas przynajmniej kilku tygodni.

Kofeina – siła natury

Często niedoceniana kofeina, którą odnajdziemy zarówno w codziennej kawie, jak i w formie kapsułek wykazuje silne działanie pobudzające. Spożycie kofeiny przed ćwiczeniami nie tylko znacząco opóźni wystąpienie uczucia zmęczenia, ale także pozwoli na wykonanie bardziej efektywnej, intensywniejszej pracy. Dzięki tej substancji wzmocnimy także efekt termogeniczny. Spożycie kofeiny przynosi najlepsze efekty, kiedy łączymy ją z regularnym wysiłkiem fizycznym.

Stosowanie suplementów wymaga regularności i cierpliwości

Przede wszystkim, wszystkie suplementy diety należy przyjmować regularnie i w dawkach zalecanych przez producenta. Stosowanie kilkudniowych kuracji, nawet jeżeli gwałtownie zwiększymy dawkę substancji może przynieść całkowicie odmienny efekt. Mało tego, możemy nabawić się wtedy problemów żołądkowych albo kłopotów z ciśnieniem krwi.

Jeżeli mamy wątpliwości co do tego kiedy i jak przyjmować dany suplement, skonsultujmy tę kwestię z lekarzem. Unikajmy także za wszelką cenę kupowanie suplementów niewiadomego pochodzenia. Nigdy nie wiemy, jakie substancje się w nich znajdują. Regulacja masy ciała to długotrwały proces, ale jeżeli wykażemy cierpliwość, stosowanie suplementów może przynieść doskonałe rezultaty.

Jedzenie zdjęcie utworzone przez whatwolf - pl.freepik.com